onsdag 19 september 2012


På vår semester så har vi ätit och ätit och åter ätit jättegott!

Så nu får man allt byta ut de goda munkarna mot knaprig knäckemacka till fikat i stället!





Här är gårdagens förmiddagsfika!
Kaffe i muggar från Greengate, köpta HÄR



Söt smörbytta som jag har använt väldigt mycket. Bra när man inte vill ha margarin utan smör. Då får det stå framme i byttan så det blir lagom mjukt. 
Sedan ser det ju trevligare ut att ställa fram än ett paket från Bregott.....eller hur?

"Byttan" hittade jag i Marias butik Ellis Corner, klicka på namnet så kommer ni dit.





11 kommentarer:

angie sa...

looove your pics!!! angie

Lantligt i smultronbacken sa...

De fina Greengate muggarna har jag med, älskar den röda med en massa text. Har även den blå likadana. Måste införskaffa fler innan de försvinner

Kram Teres

Clara Malvina sa...

Jättefin smörbytta!! Mycket roligare än ett vanligt smörpaket!
Kramar

mirjamsdrøm sa...

Å så koselige bilder :)
Høres ut som dere har hatt en fin ferie da!
Ønsker deg en flott dag!
Klem Mirjam

Norregård sa...

Välkommen tillbaka till Bloggvärlden Anna:))
Höstmysiga bilder!!!

Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Hej!! Så fin bytta! Ja semesterfikat sitter kvar på magen här än.. :)
Kram Anna

Heather sa...

Great blog! I love your style and it's great inspiration as we are renovating an old house just now- it's great to get ideas and see what other people have done. I'll look forward to your next post....

Heather

Beas sa...

1. Du har oförskämt bruna ben! ;-)
2. Vi har likadana GG-muggar du och jag
3. Jag blir varse om att jag glömt att ta fram mina egna små smörskålar och smörbyttor. Var har de liksom "försvunnit" i allt det s.k. vardagliga?

Notre Maison sa...

Så koselig! Veldig glad i GG jeg også, og den er jo nydelig den røde serien du har. Høsten er jo litt det; kose seg når en kan, og lune, lange frokoster med deilig varm drikke. Kos deg! Klem

KNORKAN sa...

Å vad jag tyckte om byttan, den måste jag spana in :-) Kram Knorkan

cast stone columns sa...

I like these pictures & you are such a good inspiration for anyone who are re doing there home. xoxo

~ Herman Swan

Related Posts with Thumbnails